Kunstige afdrukken maken met een styrofoam bakje

Wie mij al langer kent weet inmiddels dat ik een groot fan ben van recyclen. 

In veel van mijn creatieve projecten komen gerecyclede elementen voor. Natuurlijk omdat het goed voor het milieu is om dingen te hergebruiken, maar ook omdat veel materialen gewoon zo ontzettend gaaf zijn om iets totaal anders mee te doen dan waar ze voor bedoeld zijn.

Neem nou bijvoorbeeld styrofoam bakjes. Af en toe verwennen we onszelf met een lekkere maaltijd van ‘Dre’s Cooking‘. Een buurman bij wie je Thuiskok met een hoofdletter kan schrijven. Op de afgesproken tijd lopen we dan even bij hem binnen om met een tas vol driegangenlekkers weer naar buiten te komen. Omdat afwasbare bakjes echt niet haalbaar bleken (anders gezegd: waar blijven die bakjes, help!) kiest onze kok voor weggooibakjes. Kartonnen bakjes, plastic bakjes en styrofoam bakjes.
En juist die styrofoam bakjes, daar kun je zoiets fantastisch leuks mee doen!
Gewoon met die bakjes en wat spullen die je toch al in huis hebt. En het resultaat is echt verbluffend! Binnen een paar minuten zal je kroost zich een ware kunstenaar voelen, en zullen de bakjes niet aan te slepen zijn. Want echt, het is verslavend! (En dat is dan weer heel leuk voor mijn buurman natuurlijk, die zo nog meer eters mag verwelkomen.)
Kijk hier maar eens, in dit filmpje leg ik het haarfijn aan je uit:

Reacties