6 Heksen aan de kook

"6 heksen hij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar
ze dansen om de ketel
maar wat een pech
eentje neemt een slok ...FLOEP!
nou is ze weg!"

Ken je 'm? Dat heerlijke aftelliedje van Sesamstraat?
Heel toevallig hoorde ik 'm vanochtend op youtube, en meteen kreeg ik een leuk ideetje. Na een druk weekend had ik besloten de week te beginnen met een momentje 'lekker tekenen'. Ik wist nog niet wàt ik zou gaan teken, alleen dàt ik zou gaan tekenen. Gewoon omdat dat zo fijn is, om even op te laden. En bij het horen van dat liedje kreeg ik zin om 'griezelingrediënten' te tekenen. Spinnen, wormen, spruitjes enz.

Al tekenend bedacht ik dat deze ingrediënten te leuk waren om zomaar te laten liggen. Ik bedacht dat het leuk zou zijn als kinderen deze zouden kunnen gebruiken om zelf een heksensoepje mee te brouwen op papier. Inkleuren, uitknippen en op een kartonnen bord plakken. En heb je geen bord, ach, dan teken ik er toch gewoon ook even een heksenketel bij?

Nee, ik ben niet ineens van m'n geloof gevallen en fan geworden van kleurplaten. Ik denk nog steeds dat zelf tekenen echt leuker is, en meer de creativiteit stimuleert. Maar wanneer je een kleurplaat kunt gebruiken voor de uitwerking van een creatief idee (namelijk dat soepje brouwen) dan maak ik graag even dit uitstapje.

En nou ik toch bezig ben: ik heb ook even een versie gemaakt met kniplijnen. Dan kan iedere drukke juf/meester deze ingrediënten ook gebruiken als fijne knipoefenening (gewoon even tussen neus en lippen door stiekem een knipoefening inbouwen, altijd goed).

Ik werd blij van het tekenen, en omdat ik jullie ook graag zomaar eens blij wil maken krijg je ze nu van me. Gewoon. Zomaar. Gratis. Helemaal gratis. Downloaden, printen en knutselen maar. Het enige wat ik van je vraag is om deze tekeningen niet zomaar te verspreiden en dan te doen alsof het jouw idee is. Nee, dat is zelfs een heeeeel slecht idee. Verspreiden mag, maar geef je mij dan even de credits? Bedankt!

    

Reacties